Apa itu Buffered Earning?

Assalammualaikum. (=
Aind nak SHARE entry about BE.Actualy n3 nie Aind search untuk kefahaman Aind sendiri. So, nak tunjuk kat korang Apa yang Aind baca dari blog HUDHUD. ini entry nye:

Hello peeps. Hari ni I nak cerita pasal buffered earnings. Banyak yang bertanya mengenai Nuffnang dan buffered earning ni. Especially the beginner. Orang yang baru nak berjinak-jinak dengan Nuffnang.


So what is buffered earnings?
-Mengikut pihak Nuff, BE (buffered earnings) adalah ;
  • satu jenis iklan di mana bloggers di bayar mengikut unique impression yang dibeli oleh advertiser.
  • di update secara harian
  • apabila BE sudah tamat tempoh, ia akan menjadi metered earning dan nilai nya akan di masuk kan ke dalam pendapatan semasa (current earnings)
  • pihak advertiser akan memilih blog yang mereka pilih untuk mengiklan kan produk mereka berdasarkan demografik pembaca blog anda, desirability of ad units, membership exclusivity & your writing style.
  • new blogger biasanya jarang diberi BE sebab pihak pengiklan kurang keyakinan akan blog mereka. To make it simple, anda tahu kan orang business. Mesti la mereka nak promote their products on a right place.
Ok, mari kita cerita lebih sikit. Ini mengikut kefahaman I la kan.
- BE ni adalah jenis iklan yang tidak bergantung kepada click on ads untuk menaik kan earning nya. Tetapi bergantung pada jumlah unique visitor anda.

Mengikut pendapat yang I dapat dari SUTERA BLOGGER,
- kan awal tadi I cakap BE tidak bergantung pada click. Tetap jika ada orang click pada iklan BE tersebut, maka ia adalah bonus CTR

contoh seperti ini. nampak CTR BONUS tu? Itu lah yang I maksudkan.

Bagi I, cara termudah untuk dapat kan BE adalah dengan;

1. Isi survey di Nuffnang dengan baik. Kalau boleh macam esei pun takpe. Ni anda nak yakin kan pihak pengiklan ni macam mana nak iklan kan produk mereka di blog anda. Student business mesti tahu benda ni very well kan.


2. Make sure anda letak kan ad unit di ketiga-tiga tempat dengan betul. Ini penting sebab kalau anda letak kan ad unit tu kat bawah sekali, readers terpaksa scroll sampai bawah untuk lihat iklan tu. And you ingat ada orang nak scroll sampai bawah? Memang tak la kan. Yakin kan pihak advertiser yang blog anda sangat bagus untuk mereka iklan kan produk mereka.

Lastly, apa yang I tahu ni sikit je. BE I pun bukan nya banyak and I'm trying very hard to get it. Bila anda dah dapat BE, apa yang penting adalah maintain dan naik kan traffic blog anda. Banyak kan blogwalking.

Semoga kita sama-sama dapat buffered earning dengan banyak. He he

P/S : Credit to Nuffnang & Sutera Blogger :)


kbye✿

Ulasan

Unknown berkata…
wah dpt be juga..
Ain Nadzri berkata…
@Rahmadhehe, adalah jugak. :D
Adzrien Shoppe berkata…
tentu seronok jika dapat lebih ramai UV

Catatan popular daripada blog ini

Tutorial: Letak Facebook share button di blog

Resepi: Kek Batik Sarawak/Milo

Tutorial:Favicon@ icon di blog