2016 in a post.

Assalammualaikum. (=

I'm in the mood for writing so yeah. gonna spill everything up here! baru makan maggi kari sebungkus sebenarnya, tepu pulak otak tetiba. huhuhu jap amek mood.

Hm, so 2016. 2016....... has been a great wonderful year. sumpah banyak sangat benda berlaku.

I completed my CPU (foundation) this year. Then travel dengan kawan-kawan, Mawaddah, Azmina, Hackgerss huhuhu. pengalaman sungguh. sampai ke Kedah ha naik bas. Kepada orang Kedah, ye saya sangat suka kalian :* Mohon jika ada makcik makcik orang Kedah yang baca blog saya, boleh la plis consider saya as calon menantu. hihi

Then kerja. Wehhhh kerja 2 minggu je, tapi pengalaman jadi kuli tu... Huhuhu baru tahu bertapa seksanya kerja. Kerja part time ni memang antara benda aku nak cuba dalam hidup. Sebab tu walaupun ayah ngan ibu cam berat hati nak lepaskan, aku pujuk rayu sampai bagi. Lepas dah kerja, baru aku faham kenapa diorang tak bagi kerja. huhu sayang ibu ayah...! Tapi worth it ah. banyak orang aku jumpa sepanjang kerja tu. Kalau sebelum ni surrounding aku just mostly students je. Now macam macam jenis manusia aku jumpa. bagusla. tarbiah sikit hati.

Next, Fly. walaupun process nak fly sangatlah payah, memenatkan dan menstresskan otak, aku rasa..... berbaloi la. ouh and tukar dari uni yang dijanjikan. Uni dari Chennai jadi Bangalore. Takdir Illahi weh. Pasti ada hikmah. cuma tak nampak sekarang je. Yang ni paling syukur la. Sebab study overseas ni memang impian dari kecik, umur 5 tahun lagi weh. sungguh. Jadi, bila dapat sambung belajar sini, India.. aku rasa syukur sangat. Ada masa, waktu aku jalan nak pi class aku rasa sebak sebab happy sangat. It feels surreal. syukur that Allah sangatlah pemurah untuk pinjamkan, kurniakan aku dengan nikmat sebesar ni. Memang, kat sini memang banyak benda yang kurang dari Malaysia. Daif weh. Sistem semua kelam. Tapi, aku rasa malu... nak merungut pada Allah. Aku malu weh. kalau benda-benda ni jadikan aku kurang bersyukur, tak nampak dengan nikmat terbentang luas Allah pinjamkan untuk aku.

Jadi, walaupun hari hari kesabaran aku teruji, aku cuba muhasabah balik. Cuba la gak cari at least one thing that make me happy that day. kadang kadang, lambaian adik 5 tahun yang tengah main kat tepi jalan pun, buat aku gembira. Mungkin tu la kot. We need to live and notice the simple things life has to offer, by then only we would be grateful.

Ouh, aku syukur dengan orang orang yang Allah hadirkan dalam hidup aku gak. SubhanAllah aku tak terkata. the one who support me, believe in me; be it family, kawan, member, crush. bekas crush.  Semua ah aku syukur. baik orang tu lukakan hati aku, atau buat aku gumbira, dua dua aku syukur. ouh aku syukur gak dengan orang yang aku cuba buang, but still coming back into my life. Yang I treat badly but still be there for me when I'm down and feel like a loser. Maaf atas perangai tak semenggah. tu je mampu cakap.

Ouh this year, there's someone yang sangat sangat buat aku berubah. Someone that I fell head over heels for. erm,  syukur sangat kenal. Thanks for the temporary happiness you bring. surely made my life feel like roller coaster. "kecut perut but gembira all the same time". Sorry that things turn out this way. if we are meant to be, maybe we will find our way back to each other. if not, thank you. for stopping by. I am gonna move on with my life, and never forget the memories you left me with.

No regrets, no grudge, nothing. Aku syukur gak the chances that I took along this year. Tak menyesal langsung. semua jadi pengalaman yang mematangkan. Things that make me grow, stronger. What I wanna change in 2017? aku tak buat lagi list of resolutions. but apa yang berlegar kat otak aku is....

TO:
1. have organize schedule, thoughts, life.
2. stop cutting ppl out of my life, its tiring really. aku dah 20, aku dah penat dengan temporary ppl.
3. always be grateful and close to Him.

nak taddabur al-Quran. sungguh. novel punya lah beriya aku baca n hadam. Quran pun aku nak centu gak. malu la dengan diri sendiri, perangai ceni. malu pada sang Pencipta gak. :( moga kita sama-sama berubah ye kawan.


Much Love,
Ain Nadzri

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tutorial: Letak Facebook share button di blog

Resepi: Kek Batik Sarawak/Milo

tutorial:hover berpelangi