5 tahun akan datang

Assalammualaikum. (=

Nak menulis tentang the following 5 years. What to expect and what to do. Actually aku baru baca blog senior University yang aku bakal pergi ni. Dan aku syukur sangat-sangat dia tulis basically apa yang aku perlu tahu. Disebabkan aku bakal ambil BDS di Saveetha tak lama lagi, ni subjek subjek yang aku perlu hadam...

Subjek Tahun Pertama:
1.    Human Anatomy
2.    Dental Anatomy
3.    Physiology
4.    Biochemistry
5.    Fundamental of dentistry (Minor)
6.    Behavioural science (Minor)

Subjek Tahun Kedua:
1.       Pharmacology
2.       Microbiology
3.       General pathology
4.       Preclinical conservative
5.       Preclinical prosthodontics
6.       Dental material
7.       Dental armamentarium
8.       Forensic odontology

Subjek tahun Ketiga:
1. General medicine
2. General surgery
3. Oral pathology
4.  Medical emergencies
5.  Imagiology

Subjek Tahun Empat (Final year):
1.   Periodontics
2.    Pedodontics
3.    Public health dentistry
4.    Orthodontics
5.     Oral medicine
6.     Oral surgery
7.     Prosthodontics
8.     Conservative dentistry
9.     Aesthetic dentistry
10.    Implantology


Tahun Lima (Internship)


So first year 6 subjects with 4 to 5 terminal exam. Terminal exam ni katanya macam end of module punya test la. then ada final exam which semua module masuk. hmmmm, quite tough. Aku dapat rasakan yang akan fly lewat sikit. Maknanya student lain dah start study kitorang baru fly and terhegeh hegeh nak adapt. Disebabkan aku banyak masa, aku rasa kena prepare awal lah. Sebab aku pun menganggur sekarangkan; dah patut dah usya subjects ni.

Hm moga istiqamah. Amin. (Source Qulam Zaki's blog)
Much Love,
 Ain Nadzri

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tutorial: Letak Facebook share button di blog

Resepi: Kek Batik Sarawak/Milo

tutorial:hover berpelangi