Random Thoughts

Its 13.6.2016, 11:37 PM.
Theres no connection over here. No maxis link. No data. No wifi. No nothing. And its kind of night where you want to have a conversation with that beautiful soul. Damn guess who's in love.

Its 14.6.2016, 11:39 PM.
Hm everyone is fussing about the university we will get into. I dont talk much. . . I guess. Because most of them are negative impressions, and I'm so not into those vibes. For me, its great for us to check/know/plan our future... but just know your limit. Macamni la, like buat apa bebankan diri dengan benda benda negatif yang tak pasti? Baca, dengar boleh. Tapi janganlah benda tu momokkan kita. Kita nak merantau tempat orang kan? Tak kisahlah kat mana mana, mesti ada cabaran tersendiri. Allahu, belajarkan sayang. Mana ada yang senang. Stop stop. Berhenti fikir benda benda negatif. Macamanalah bilik buruk pun jadi kes sedangkan selama ni berbulan kita sebumbung dengan Negro africa sume kat casa sana. Rumahnya pun bukannya taraf 5 bintang selesa ke apa. Just sederhana. "Weh, cuba search pasal U ni kalau kau tak percaya." Takpela beb. Aku tak suka letak harapan pada benda belum pasti. Tak suka susah hati atau terlalu mengharap pada benda yang kita belum pasti benarnya. Aku jenis yang hidup dalam saat. Nak dok pikir pening pening, merungut pasal benda yang kau belum nampak dengan batang hidung sendiri... haih tak rasa buang masa ke. Tu pendapat aku lah. Bagi aku, Allah dah susun cantik cantik dah jalan hidup kita. Buruk ke baik tempat tu, pasti ada hikmah untuk kita. Ready kan lah hati dan semangat tu. Belajar untuk tawakal. Tawakal dan redha. :)

Its 15.6.2016, 11:34 PM.
Bila fikirkan balik, aku memang bukan jenis yang attach pada tempat atau pada orang. Aku bila dah move on from a phase tu, memang goodbye la. Rindu tu ada tapi takde la nak putar balik masa ke apa. Or bila aku dalam satu phase tu, jaranglah jugak aku harap nak skip moment tu and terus ke future. Melainkan aku betul betul dalam stress. Then yes.. I need an escape. Huhu kenapa eh aku tetiba cakap pasal benda ni. Mungkin sebab banyak benda yang aku lalui kot, banyak tempat yang aku pergi tapi memori tu sekadar berlalu dan pergi. Tak lekat sangat pun dalam jiwa. Tapi kadang kadang memori tu jengah lah juga dalam mimpi dan jaga. Time tu baru rasa "Wow tak sangka ye aku pernah lalui benda ni dulu. Rindu" Begitulah. Hidup ni tak pernah berhenti. Dia macam tren dari satu stesen ke stesen yang lain. Apa yang kau rasa dan sekarang takkan kekal. Sentiasa berubah menjadi benda lain. Hebatkan kuasa Allah. Itu juga peringatan. Pilu, sakit yang kau rasa sekarang tidak akan kekal. Kelak senyuman pasti terukir kembali.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tutorial: Letak Facebook share button di blog

Resepi: Kek Batik Sarawak/Milo

tutorial:hover berpelangi