Kau bukan mama!

Assalammualaikum (=

wah,tajuk nak tragiskan? Hehe. Nak tau x ape maksud Aind sebenarnye?
Sebenarnye macam nie. Tadi, ibu suruh Aind kol Mak Long Aind. Aind
panggil mak long, mama. Nak dijadikan cerita,baca dialog nie.

Situasi:ibu suro Aind kol mama guna henset ibu.
------------------------------
Ibu:aind, kol mama . Mintak tolong mama bawak ikan panjang blabla
dalam peti ais.

Aind:ok. -smbil cari dalam phonebook.

Tekan button kol n tibe2 telinga Aind disergah dengan bunyi yang menyeramkan!

Aind:Waah! X sangka CRT mama rock! Seemart.

Hehe, lagu rock daa..akhirnya, panggilan terjawab*suara dramatik

Mama:hello.ni sape?

Aind: haa? Ni sape yg angkat nie? Ainin ea?(anak maklong)

Mama:eh bukanlah. Ni Ros.

Eh..? Bile mase pulak nama mama tukar jadi Ros? Bukan Murni ke? -smbil
tengok phone.gelabah, terus cakap..

Aind: sorry2,slh number.

Letak je phone terus tengok hp. Eh, btol lah aku kol mama. Knape dye x
mengaku? Nak maen2kn aku kot. Sambil gelak2.waktu tu ibu dah membebel.
Ibu minta hp. Mase hulur ibu hp, n sume persoalan terjawab!

Eh,,jap jap jap. Macam ade yg x kena lah. Something going wrong somewhere!
baru aku perasan 'eh kenapa aku kol MAMA!? Sepatutnya aku kol Ayong
bukan Mama! Haish.lepas tue, baru otak aku dapat berfungsi dengan
baik. 'Sengal betul. Xkan lah ibu save nama mama sebagai MAMA kan?
Mesti ibu tuliis Ayong.'mase tue terase kbengongan yg teramat.nie sume
sebab x latih otak spanjang 2 hari nie. X de homework katakan. Hehe.
-Malu-

K sume. Salam. Tnx bace N3 kebengongan nie. (:

--
$!$ @!N

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tutorial: Letak Facebook share button di blog

Resepi: Kek Batik Sarawak/Milo

tutorial:hover berpelangi