Pidato:setrika yang bagus banyak kelebihan

salam...hari nie Aind nak berpidato sikit. sumenya gara2 setrika durjana kepunyaan AInd(keluarga Aind) jom BACA!

Salam apresiasi dan salam satu Malaysia saya ucapkan kepada pelawat2 blog saya ini. Juga salam perjuangan buat rakan2 blogger yang x jemu2 berblogwalking dari pagi ke malam. Saya Nur Ain Iffah Binti Mohamad Nadzri ingin menyampaikan sebuah pidato yang bertajuk, Setrika Yang Bagus Banyak Kelebihan.

Mari kita ikuti hujah saya yang pertama.. mak chik2 dan pak chik2 sekalian.. Antara kelebihan apabila kita menggunakan setrika yang bagus ialah Kita dapat menjimatkan masa. contohnya,apabila kita menggunakan setrika yg tidak bagus, kita terpaksa membuang masa dengan menggosok kedutan berulang kali. Ini jarang terjadi jka kita menggunakan setrika yang bagus. BAju akan lebih senang digoasok dan kita akn dapat menjimatkan masa kita.

Sidang blogger sekalian, kita juga tidak perlu membazirkan tenaga dgn menggunakan setrika yang bagus. teteapi, sebaliknya akn berlaku jika kta menggunakan setrika yang kurang bagus.tenaga yang dimaksudkan  apabila kita trpaksa menggosok berulang kali kedutan yang terdapat pada baju tersebut.

hujah saya yang berikutnya ialah, Setrika yang bgs memberi pemikiran yg sihat. contohnya, bla kita menggunakan setrika yang kurang bagus, kita akan berasa marah dan mungkin akan hilang kesabaran. Contoh yang paling terdekat ialah saya sendiri. Sya berasa spt ingin membaling setrika itu ke dinding agar terburai segala isi perutnya. tetapi, sebaliknya berlaku jika kia mnggunakan setrika yang bagus. kita akn mengosok baju dgn relaks dan tenang.

Hujah saya yang terakhir ialah, kita dapat mengurangkan penggunaan elektrik apbla menggunakan setrika yang bagus. ini kerana kita tidak perlu menggosok berulang2 kali hingga menaikkan bil elektrik kita. jika sidang siber tidak percaya, sidang  blogger boleh mencubanya drumah.

Tuntasnya, jika setrika kita telah biol @ hampir rosak, seeloknya buangkan saja didalam sungai @ hempaskan saja ke dinding rumah anda.gunalah setrika yang bagus bagi mendapat kesenangan hidup! sekian Terima kasih!

fuh~! puas melepaskan perasaan... k sumee... salam.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tutorial: Letak Facebook share button di blog

Resepi: Kek Batik Sarawak/Milo

tutorial:hover berpelangi