a i n a d z r i ;
 Home | Follow+

Ahad, 26 Disember 2010
Bahasa Melayu Kebanggan Kita!

salam...hallu readers.. Aind tengah dalam bilik.., golek2 atas katil..TAjuk n3 bersemangat gila kan? haha..tadi Aind ber-blogwalking sebentar,dan Aind terjumpe video menarik ni dekat blog dye..*dye yang dimaksudkan ialah kak Tqa.

hmm, ramai anak muda & tua sekarang dah tak suka cakap bahasa melayu. YAng dibangga-banggakan bahasa Inggeris... kononnya, bila cakap bahasa Inggeris 2, terror sangatlah kan... kira cool lah agaknya..?
Tengok orang Jepun, diowang mana pakai bahasa Inggeris sangat, diowang teteap dengan bahasa diowang.. Ayah cakap, sebab tulah Jepun boleh maju..


Aind amat bangga bila tahu, orang Rusia ada yang cakap bahasa Melayu...siap boleh menyanyi lagu kebangsaan kita lagi.. Aind boleh?? errrr.., no comment! malas nak cakap panjang2.. korang tengok jelah video nie..



Bila cakap pasal bahasa melayu nie, teringat cikgu Normah*cikgu praktikal yang mengajar bahasa melayu kat kelas Aind dulu..kalau kat kelas cikgu Normah, jangan haraplah nak cakap Bahasa Inggeris walaupun sepatah.. mesti kena tegur..k lah sume,salam..

p/s:hari nie aind taip penuh2.., hehe..

x naklah orang kata, Ayah ambil Ph.d dalam bidang bahasa, ibu pulak ambil master dalam bidang bahasa, anak, menaip bahasa melayu pun tunggang langgang!


About Me


Blogger from Malacca-Bangalore. Was born in 1997. Blogging since 2008. Full time dental student and part time blogger. This blog is a little place where I express my feelings and memories. I'm sucker for cute things and beautiful words. Feel free to join my journey through out life and leave your advices or thoughts at the comment section or chatbox. Love, Ain Nadzri.


Chatbox


Alien sesat


Treasure


Copyright ©Ain Nadzri. All rights reserved.