perpisahan

salam...lama dah saya tak update blog nikan... naik bersawang dah... hmm.... sekolah tinggal berape minggu je..maknanya semakin hampir hari perpisahan bagi murid2 tahun 6... sedihnya!!! walaupun deti itu semakin hampir, saya tetap belum berbaek ngan sorang budak bukannya saya yang x nak bebaek ngan die tapi die yang buat saya macam ni.... senang kate buat saya terseksa... kalau nak tau, saya tiap2 ari sms die mintak berbaek semula n jangan anggap saya macam musuh die tapi ntahle... lagi satu, saya takut sangat2 nak berpisah dengan die.. blh ke saya lupekan die???? argh... x mungkin die terlalu istimewa n org2 tertentu je yang boleh melihat keistimewaan tu...
oklah, saya nak kongsi mutiara kata ni..


1-kasihanilah musuhmu, berbuat baiklah pada orang yang membenci kamu, mintaklah berkat bagi orang yang mengutuk kamu. Berdoalah untuk orang yang mencaci kamu

2-Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri.

3-Ketika tiba saat perpisahan janganlah kalian berduka, sebab apa yang paling kalian kasihi darinya mungkin akan nampak lebih nyata dari kejauhan ,seperti gunung yang nampak lebih agung terlihat dari padang dan dataran

4-Manusia tidak dapat menuai cinta sampai dia merasakan perpisahan yang menyedihkan, dan yang mampu membuka fikirannya, merasakan kesabaran yang pahit dan kesulitan yang menyedihkan

5-Kadang-kadang Tuhan sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Tuhan hendak memberi kita pelangi

6-Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka. Kemaafan yang di beri secara ikhlas umpama pisau bedah yang boleh membuang segala parut luka emosi

7-Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu manis untuk dikenang

8-Yang indah itu pertemuan, yang manis itu kemesraan, yang pahit itu perpisahan, yang tinggal hanyalah kenangan.

9-Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu.

10-Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya

bye...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tutorial: Letak Facebook share button di blog

Resepi: Kek Batik Sarawak/Milo

tutorial:hover berpelangi